اخبار روز

عوارض خطرناک استفاده از رژلب های قاچاق

کارشناس فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به مضرات استفاده از رژلب های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین مصرف بی رویه این محصول با توجه به مضرات فلزات سنگین به ویژه برای زنان باردار و کودکان هشدار داد.

کارشناس فرآورده های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده های آرایشی بهداشتی در خصوص عوارض و عوارض جبران ناپذیر استفاده از رژلب های قاچاق گفت: استفاده مداوم از این محصولات آرایشی ممکن است باعث افزایش جذب فلزات سنگین در بدن هنگام بلع رژ لب شود.

به گزارش تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه رژ لب از جمله محصولات آرایشی و بهداشتی است که در نقاط مختلف دنیا به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: خانم ها به طور ناخواسته مقدار قابل توجهی رژ لب را در طول زندگی خود قورت می دهند و مصرف مستقیم خوراکی باعث افزایش این اثرات مواد شیمیایی منفی می شود. فلزات سنگین.

وی افزود: استفاده مداوم از این محصولات آرایشی می تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژ لب افزایش دهد.

کارشناس فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات فلزات سنگین به ویژه برای زنان باردار و کودکان نسبت به عواقب زیانبار استفاده از رژلب های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین مصرف بی رویه این محصول هشدار داد.

حلاج، مواردی مانند استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد، قاچاق و ساخت محصولات تقلبی را تهدیدی برای سلامت عموم مردم به ویژه زنان دانست و تصریح کرد: در مورد استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی. بدون توجه به محصولات استاندارد – استاندارد آنها و محصولات قاچاق که معمولاً حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین مانند ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه است. این گونه ترکیبات به دلیل خاصیت رنگی اغلب به عنوان رنگدانه در این محصولات استفاده می شود که منجر به تجمع این آلاینده ها در بافت های نرم می شود که می تواند عوارض و عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به همراه داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا