دانستنی ها

فقط 2 دقیقه پیاده روی بعد از غذا مساوی با در امان ماندن از انواع بیماری ها

بسیاری از مطالعات انجام شده نشان داده اند که پیاده روی خطر ابتلا به دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد و در عین حال استخوان ها را تقویت می کند، سلامت مغز را بهبود می بخشد و از زوال عقل و افسردگی جلوگیری می کند. همچنین منجر به کاهش وزن می شود.

یکی از فواید پیاده روی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، اثر کاهش قند خون آن است. البته لازم نیست زمان زیادی را برای این موضوع صرف کنیم. بر اساس نتایج یک مطالعه در سال 2022 که در مجله «اسپرتس مدیسین» منتشر شد، دو تا پنج دقیقه پیاده روی بعد از غذا برای کاهش سطح قند خون کافی است.

آیدان بافی، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشجوی دکترا در گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه لیمریک در ایرلند، می‌گوید ایستادن بعد از غذا نیز می‌تواند کمک کند، اما نه به اندازه راه رفتن.

بافی گفت: «ایستادن متناوب بعد از غذا، قند خون را 9.51 درصد در مقایسه با نشستن طولانی‌مدت کاهش می‌دهد.» با این حال، پیاده‌روی متناوب و آهسته در طول روز منجر به کاهش 17.01 درصدی بیشتر قند خون در مقایسه با نشستن طولانی‌مدت می‌شود.

به گفته متخصصان، جلوگیری از افزایش قند خون برای بدن مفید است، زیرا افزایش شدید و کاهش سریع سطح قند خون خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که سطح قند خون در عرض 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا افزایش می یابد. بنابراین بهتر است بلافاصله بعد از صرف غذا لباس را عوض کنید.

ورزش چگونه سطح قند خون را پاکسازی می کند؟

به گزارش ایندیپندنت، عضلات برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند. بنابراین، ورزش مقدار قند موجود در جریان خون را کاهش می دهد زیرا برای تولید انرژی برای حرکت عضلات استفاده می شود.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، افرادی که حدود 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، 33 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از همه علل هستند (مرگ و میر به هر علت برای یک جمعیت در یک دوره معین).

این بدان معناست که اگر هر روز هفته فقط 21 دقیقه از جای خود بلند شوید و حرکت کنید، خطر مرگ به دلایل مختلف را تا حدود یک سوم کاهش خواهید داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا