اخبار روز

مخترع ChatGPT از “توهم نفس” رنج می برد.

به گزارش مگتو، آلتمن قصد دارد برای خاموش کردن شعله های جاه طلبی خود، سرمایه گذاری در سخت افزار هوش مصنوعی را به 7 تریلیون دلار برساند. این رقم 14 برابر بیشتر از کل فروش تراشه در سراسر جهان در یک سال اخیر است.

بر اساس گزارش زومیت، شرکت ChatGPT قصد دارد سهام خود را با ارزش بازار نهایی 100 میلیارد دلار بفروشد. OpenAI دارای ارزش بازار 100 میلیارد دلار است یکی این استارتاپ به یکی از با ارزش ترین استارتاپ های جهان تبدیل می شود. ماه گذشته، OpenAI قراردادی با Thrive Capital امضا کرد که ارزش شرکت را بیش از 80 میلیارد دلار اعلام کرد.

به نظر می رسد سم آلتمن اهداف بلندپروازانه ای در سر دارد. به حدی که یکی یک سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز که مدتی با آلتمن در تماس بوده، می‌گوید که او فردی خودشیفته و خودخواه مانند ایلان ماسک است.

سرمایه گذار ناشناس معتقد است که رویاهای ایلان ماسک و آلتمن فقط روی خودشان متمرکز است و بنابراین نمی توان به آنها اعتماد کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که آلتمن، مانند استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل، از “دایره تحریف واقعیت” استفاده می کند. از دایره تحریف واقعیت به عنوان هنر استیو جابز در متقاعد کردن دیگران برای انطباق و پیروی از خواسته هایش یاد می شود.

علی قدسی، مدیر عامل شرکت تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی Databricks، معتقد است که آلتمن در حال ساخت پلتفرم خود به نام پلتفرم سام است که به پروژه های جانبی او اجازه می دهد تا مانند شرکت های عمومی سرمایه گذاری شوند.

مورد آلتمن بدون محدودیت نبود. زیرا در سال 2019 از او خواسته شد که شتاب دهنده استارتاپ Y Combinator را به دلیل اتهامات سوء استفاده مالی ترک کند. شایعات احتمالا آن را دارند یکی یکی از دلایل اخراج او از OpenAI در ماه نوامبر (آبان و آذر) همان اتهام سوء استفاده مالی استارت آپ Y Combinator بود.

پس از یک هفته بحث برانگیز، آلتمن سرانجام به عنوان مدیر عامل به OpenAI بازگشت و توانست نفوذ خود را گسترش دهد. یک سرمایه‌گذار فرشته (سرمایه‌گذاری که نه تنها سرمایه تزریق می‌کند، بلکه رابطه نزدیکی با استارت‌آپ حفظ می‌کند و روند رشد را مدیریت می‌کند) معتقد است که اگرچه آلتمن رزومه‌ای غنی دارد، اما خوب می‌داند که چگونه مهره‌های خود را انتخاب کند و در این بازی حرکت کند.

۵۸۵۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا