اخبار روز

مشغول به کار شدن بیش از 200 معتاد بهبود یافته در قزوین!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از قزوین، علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بخشی از جامعه درگیر بلای اعتیاد هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور کمک شایانی کرده است و نشان داد که افزایش مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش تقاضا برای مواد مخدر چندان مؤثر نیست.

وی افزود: از سوی دیگر نسبت زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می برند و برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان ها باید نسبت به شناسایی قاچاقچیان و معتادان اقدام شود.

شعبانی گفت: تعدادی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروهای مسلح دستگیر و تعدادی نیز به صورت داوطلبانه به کمپ های ماده 15 و ماده 16 اعزام شدند تا با توجه به نیازهای روحی و روانی خود تحت درمان قرار گیرند و درمان شود.

این مسئول ادامه داد: البته یکی از راهکارهای لازم برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت بهبود یافته ها رسیدن به شغل مورد نظر است که در سال های اخیر مورد تاکید دستگاه قضایی بوده است.

وی افزود: به همین منظور در شش ماهه نخست سال جاری با همکاری شرکت صمت شهرک های صنعتی بیش از 270 معتاد بهبودیافته از کمپ ها به واحدهای فعال جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون 200 نفر مشغول به کار شده اند و 70 نفر دیگر در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل کار در آینده نزدیک هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا