اخبار روز

پرداخت وام برای وام گیرندگان یارانه ای

علی عاشوری در نشست خبری با بیان اینکه عملیات صندوق امداد استان از سال 1395 با موافقت بانک مرکزی آغاز شد، گفت: کار این صندوق از سال 1395 آغاز شد و در حال حاضر 34 شعبه فعال در 31 استان کشور به صورت مستقل خدمات خود را ارائه می کنند. و همچنین در دفاتر کمیته امداد یکی به عنوان واسطه صندوق، گزینه های پرداخت و سایر خدمات را به سپرده گذاران ارائه می دهد.

وی ادامه داد: «کرض الحسنه» در جامعه ما سرکوب شده است و اگر فعالیت «کرز الحسنه» که دستور دین ماست اجرا شود، بسیاری از مشکلاتی که مردم در نظام بانکی کشور با آن مواجه هستند، اجرایی می شود. هستند، از این طریق این مشکل را حل می کنند. علاوه بر فعالیت به عنوان مجموعه خدمات مالی و بانکی، به دنبال ترویج قرض الحسنه و ایفای نقش در گسترش و توسعه فرهنگ آن بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در گروه خود با توجه به اینکه خدمت ما 100 درصد خدمات قرض الحسنه است و گروه هدف نیز گروه هدف ویژه است، سعی کرده ایم تسهیلات بیشتری ارائه دهیم و بر این اساس کمیته امداد پیشنهاد می دهد که باشد. پشتیبانی حمایتی تر

عدم دریافت جریمه کارمزد و پرداخت دیرکرد اقساط از صندوق امداد استان

مدیرعامل صندوق کرز الحسنه عماد ولایت با اشاره به اینکه طبق روال سال های گذشته برای تسهیلات صندوق تا سقف 10 میلیون تومان کارمزدی دریافت نمی شود، گفت: برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان 3 درصد به عنوان مبلغ دریافت می کنیم. کارمزد یکباره در صورت حمایت کمیته امداد نبود شاید بتوان این سرویس را بدون مشکل ارائه کرد نبود. عدم دریافت جریمه و تاخیر در پرداخت اقساط نیز همچنان در سیستم ما جاری است و هیچ جریمه ای بابت تاخیر در پرداخت اقساط دریافت نمی کنیم.

عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود به سامانه شبکه شتاب صندوق اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه صندوق ها طبق ضوابط بانک مرکزی نمی توانند سوئیچینگ مستقل داشته باشند، ادامه می دهیم. یکی ما از باجه های بانک های رسمی کشور استفاده می کنیم و سعی می کنیم در صورت کمک بانک مرکزی یک باجه مستقل به عنوان بزرگترین مجموعه وام در کشور داشته باشیم.

10 میلیون نفر را به صندوق امداد استان واریز کنید

وی در ادامه با توجه به توسعه خدمات مددکاری و تغییر و تحول جامعه ای که کمک به آن است، توضیح داد که در سیاست مساعدت، مشتری را نگه نمی داریم و مشتری باید در چرخه کمک قرار گیرد یا از تسهیلات وام استفاده کند. خودکفا خواهد شد و از چرخه حمایت خارج خواهد شد

وی فاش کرد: در سال 1402 تعداد سپرده گذاران افزایش یافته و در حال حاضر در مجموع 10 میلیون نفر به عنوان سپرده گذار در صندوق حساب دارند و از خدمات صندوق استفاده می کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه عماد ولایت یادآور شد: با توجه به اینکه ما بزرگترین صندوق قرض الحسنه را در کشور داریم، علاوه بر اینکه شعب در سراسر کشور خدمات ارائه می دهند، باز هم استقبال بسیار خوبی از خدمات صندوق وجود دارد. علاوه بر ارائه خدمات شخصی به گروه هدف، یکی یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیک را توسعه دهیم. امیدواریم امسال خدمات جدیدی اضافه کنیم.

عاشوری، یکی یکی از کارهایی که در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت انجام می شود، ارسال پیامک به مشتریان است و گفت: پیامک هایی که برای مشتریان ارسال می شود از طریق شماره تلفن های مجموعه ارسال می شود و این عاملی شده است که گاهی از مردم سوء استفاده می کنند. اعتمادی که راه حل دارد با توجه به مشتریان زیاد و تلاش همکاران این امر انجام شد و در حال حاضر تمامی پیامک ها از طریق سرشماری sqev ارسال می شود. علاوه بر برگزاری همایش، در نمایشگاه های بانکی نیز برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه شرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه عامه ولایت با ارائه عملکرد سال 1402 گفت: در حوزه دریافت ضمانت نامه ها تسهیلاتی وجود داشت و خوشبختانه درصد معوقات در سال گذشته به زیر 1 درصد رسید بنابراین در پایان سال گذشته در سال جاری سطح معوقات 0.08٪ بود.

پرداخت تسهیلات در سال گذشته بالغ بر 270 هزار تن بوده است

عاشوری ادامه داد: طبق بودجه 1402 باید 4500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کردیم که به سختی مدیریت شد، حدود یک میلیارد تومان افزایش منابع داشتیم و همین عامل باعث شد در سال گذشته بیش از سقف تعهد پرداخت کنیم. .

وی با بیان اینکه مجموع کمک های پرداختی در سال گذشته حدود 5300 میلیارد تومان معادل 270 هزار فقره بوده است، افزود: بیشترین میزان کمک های پرداختی در حوزه امداد در اشتغال زایی بوده که شامل درمان، جهیزیه و سایر مشاغل است. خلقت مهم است . بیشترین مبلغ پرداختی به مبلغ 3756 میلیارد تومان برای 215 هزار و 806 فقره با عنوان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شد و دومین مجموعه تسهیلات مربوط به تسهیلات اشتغال است.

عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته، مجموع تسهیلات پرداخت شده 20700 میلیارد تومان معادل 2250000 فقره بوده است. با این وجود بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در حوزه افتتاحیه با ۱۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان و تعداد یک میلیون و ۸۰۶ هزار فقره است.

ایسنا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا