اخبار روز

پیام فوری/ واریز شبانه 30 میلیون حقوق بازنشستگان

بر اساس توافقات صورت گرفته با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و ارائه وام های لازم توسط این بانک، هفتمین قسط این وام به مبلغ 30 میلیون تومان از عصر دیروز به حساب بیش از 32 هزار متقاضی واجد شرایط واریز شده است. .

همچنین جمعی از بازنشستگان مرحله ششم باقیمانده وام 30 میلیون تومانی خود را دریافت کردند.

این تسهیلات با کارمزد سالانه 4 درصد و اقساط 36 ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود./ ایلانا

بازنشستگی به کناره گیری از شغل به دلایل سنی، گاهی اوقات به دلایل بیماری یا ناتوانی اشاره دارد. تا زمانی که مستمری بگیر در قید حیات است، پس از فوت وی ذینفع شخصی است، بازماندگان تحت تکفل وی از این مستمری برخوردارند. پایان مدت خدمت بسته به سختی و زیان آور بودن سنوات کار متفاوت است.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان دولتی چیست؟

یکی یکی از وام هایی که دولت برای کمک به مستمری بگیران می پردازد که غالباً افراد متوسط ​​و گاهی فقیر فرض می شوند، اعتبار بازنشستگی کشوری است. مبلغ این وام در سال 1402 افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید. با این حال، برای دریافت این وام مراحلی لازم است. اولین قدم پر کردن فرم ثبت نام پس از احراز شرایط می باشد.

وام برای بازنشستگان

اما سوالی که ممکن است بسیاری از متقاضیان دریافت این وام داشته باشند این است که فرم ثبت نام وام بازنشستگی کشوری چیست؟ آنچه مسلم است متقاضی برای اخذ وام باید درخواست خود را ثبت کند که در فرم ارائه شده ثبت می شود و بر این اساس درخواست فرد مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین ترتیب لحاظ می شود.

متقاضیان این وام باید دو فرم را برای ثبت نام ارسال کنند. یکی فرم آنلاین این وام به این صورت است که می توانند با مراجعه به سایت مرکز بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir این فرم را پر کنند.

دیگری به اصطلاح فرم تعهد ورثه است که باید توسط افرادی که مسئولیت ورثه خود را دارند پر کنند. از آنجایی که فقط یکی از وراث می تواند برای این وام اقدام کند، سایر وراث باید بر اساس دریافت این وام رضایت خود را به این فرم بدهند. یکی وراث را اعلام کنید.

شرایط وام

مبلغ وام 300.000.000 میلیون ریال بوده و صرفاً به حساب متقاضی نزد بانک صادرات که در سامانه سفارش درج شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

هر گونه صورتحساب در ارتباط با وام های دوره های قبلی هیچ تأثیری در اولویت بندی یا واجد شرایط بودن وام ندارد.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست اجباری حذف می شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که برای سال جاری اعلان تمدید دریافت نکرده اند، نمی توانند ثبت نام کنند.

فقط یکی با رضایت سایر وراث، ذینفع می تواند از این وام استفاده کند. لذا سایر وراث می بایست پس از ورود و تکمیل لینک سامانه تعهد وراث رضایت خود را جهت دریافت وام از متقاضی اعلام نمایند.

لازم به ذکر است برای تکمیل الزامات در نظام تعهد ورثه باید چند نفر تعهد را بر عهده بگیرند.

تنها زمانی که اطلاعات تکمیل و در سامانه تعهد وراث تایید شده باشد، درخواست متقاضی در لیست متقاضیان عمده وام قرار می گیرد.

در مورد تکلیف وراث صغیر نیز فقط از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) قابل تایید است.

متقاضی بازنشسته ای که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث مطالبه حقوق اجباری نیز دارد تا یکی از وراث در حال خدمت بتواند معافیت وام لازم را دریافت کند، به متقاضی بازنشسته توصیه می شود در «ستاد مستمری بازنشستگی» ثبت نام کند. ».

«مشتری» متقاضی که علاوه بر هزینه گمرکی از دفتر اول به تنهایی به همراه سایر وراث، از دفتر دوم نیز هزینه گمرکی دریافت می کند. توصیه می شود متقاضی «مشمول وظیفه» در «اداره کل یکم» ثبت نام شود تا از بقیه وراث وظیفه یک نفر در «اداره کل دوم» ثبت نام شود.

ارائه شماره دفترچه بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه هیچ گونه حقی برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی کند.

پس از پایان دوره ثبت نام، مدارک متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، مزایای سایر موسسات، میزان حقوق و غیره بر اساس مبلغ وام تعیین شده توسط بانک اپراتور بررسی و اولویت بندی می شود. واجدین شرایط مشخص می شود و اسامی در سامانه اعلام می شود./اندیشه معاصر

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا