اخبار روز

کاهش 12 درصدی بارندگی در ایران

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در سال آبی جاری منتهی به 17 مرداد، متوسط ​​کاهش 12.8 درصدی بارندگی در این مدت با 178.8 میلی‌متر بارندگی ثبت شد، در حالی که میانگین بلندمدت کشوری بارندگی در این مدت 205.1 میلی‌متر بود. .

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی در هفت روز گذشته منتهی به هشتم ماه جاری، ۱۱.۹ میلی‌متر بارندگی در این ماه باریده است که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلی‌متر است، بنابراین در این مدت ۸۹.۹ درصد بارندگی بیشتر بوده است.

از ابتدای ماه جاری تا 8 مرداد ماه جاری به طور متوسط ​​12.1 میلی متر بارندگی در کشور به ثبت رسیده و در بلندمدت میزان بارندگی 6.9 میلی متر است. در نتیجه شاهد افزایش ۷۴.۲ درصدی بارندگی نسبت به دوره بلندمدت بودیم.

از ابتدای سال جاری تا 17 مرداد ماه جاری به طور میانگین 178.8 میلی متر بارندگی در کشور به ثبت رسیده که نسبت به میانگین بلندمدت (205.1 میلی متر) 12.8 درصد کاهش داشته است.

جدول اطلاعات منطقه ای بارش های استانی از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می دهد که تنها استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به بلندمدت بارندگی بیشتری داشته اند. دوره ای که برای خراسان جنوبی 7 درصد، یسیتان و بلوچستان 9/54 درصد، کرمانشاه 9/1 درصد، گلستان 6/3 درصد، همدان 6/1 درصد و یزد 9/35 درصد است.

سایر استان ها کمتر از حد نرمال بارندگی داشته اند و از این حیث استان قزوین با 41.3 درصد کمتر از نرمال بارندگی در سال آبی جاری بدترین وضعیت را تجربه می کند.

استان تهران نیز در زمره استان های کم بارش است. در حالی که میانگین بلندمدت بارندگی در تهران 228.9 میلی‌متر است، امسال تنها 140.7 میلی‌متر بوده که نشان‌دهنده کاهش 38.5 درصدی بارندگی در این استان است.

به گزارش ایسنا، سال آبی در ایران با آغاز پاییز آغاز می شود. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از اول مهرماه آغاز و در 31 مهرماه به پایان می رسد شهریور سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا