اخبار روز

یک سوم افراد جامعه از مشکلات بی اختیاری ادرار رنج می برند

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یک سوم افراد جامعه از مشکلات بی اختیاری ادرار رنج می برند، تصریح کرد: بیماری های کلیه و مجاری ادراری و سرطان پروستات از بیماری های شایع اورولوژی هستند و یک سوم افراد جامعه دارای علائم این بیماری هستند. بی اختیاری ادرار در طول زندگی خود از بی اختیاری ادرار رنج می برند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایرنا «محمدرضا نوروزی» در حاشیه بیست و هفتمین کنگره سالانه اورولوژی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی یکی از کشنده ترین سرطان ها بوده و جمعیت زیادی را درگیر می کند، افزود: انواع مختلفی از سرطان ها علل باعث بروز چنین عارضه ای می شود، به عنوان مثال، علل فیزیولوژیکی مرتبط با سن یکی این یک عامل مهم است زیرا ماهیچه های انسان با افزایش سن ضعیف می شوند

همچنین از ولادت های مکرر به عنوان یکی وی با ذکر دیگر علل بی اختیاری ادرار در زنان، گفت: برای مدیریت بی اختیاری ادرار باید زندگی خوب را به مردم آموزش دهیم.

نوروزی ادامه داد: خانم ها بعد از یائسگی بیشتر در معرض بی اختیاری ادرار هستند زیرا با افزایش سن کنترل عضلات و توانایی کنترل ادرار ضعیف می شود و اگر بعد از زایمان ورزش های لازم را انجام ندهند بیشتر در معرض بی اختیاری ادرار هستند.

وی تصریح کرد: برای درمان این بیماری بر اساس تشخیص پزشک، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و تقویت عضلات لگن، عمل ها و ابزارهای مختلف انجام می شود.

رئیس بیست و هفتمین کنگره سالانه اورولوژی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی به اهمیت بی اختیاری ادرار با همکاری جامعه پزشکی برای استفاده از ماسک تا درمان نهایی این بیماری، گفت: اورولوژی حوزه ای است که افراد در آن در دام بیماری های خود گرفتار شده و دانش باید بین متخصصان به اشتراک گذاشته شود و بیماران به روش های مختلف اطلاع رسانی شوند.

او به سرطان پروستات مبتلا شد یکی وی شایع ترین بیماری ها را در مردان ذکر کرد و گفت: این بیماری دومین سرطان شایع در مردان است و بیماران هزینه های زیادی را برای درمان می پردازند.

نوروزی تاکید کرد: پرداختن به درمان برای ایجاد آرامش برای مبتلایان بسیار مهم است زیرا سرطان نیازمند درمان های پیچیده است، بیمار را ناتوان جسمی می کند و هزینه درمان نیز بالا خواهد بود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اکنون همه جوامع رویکرد سلامت پیشگیرانه را در برنامه های کلان سلامت خود گنجانده اند و در این کنگره نیز طرح های پیشگیری را در این حوزه ارائه خواهیم کرد.

در این مراسم «طلا سپارنیا» یکی از مدیران یک شرکت تولیدی نیز گفت: سن بی اختیاری ادرار در حال حاضر 49 سال است و با توجه به اینکه بیماران به مراحل درمانی نهایی رسیده اند، استفاده از پد می تواند این مشکل را برطرف کند. مشکلات” در جامعه

وی تصریح کرد: پوچین در واقع لباس زیر بهداشتی یکبار مصرف است و می تواند باعث خجالت بیمار مبتلا به بی اختیاری ادرار در جامعه شود.

«محمدعلی زرگر» رئیس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: این کنگره با هدف ارتقای دانش پزشکان و ارائه به روز رسانی های علمی در حوزه اورولوژی از 12 تا 15 سال برگزار می شود. اردیبهشت ماه برگزار می شود و محورهای مورد نظر شامل ناباروری و اختلالات جنسی، اورولوژی کودکان، لاپاراسکوپی زنان و … می باشد.

وی تصریح کرد: در این کنگره 20 پست بازآموزی برای متخصصان اورولوژی وجود دارد و نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی نیز در حاشیه کنگره برپا شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا