اخبار روز

تکلیف قیمت خانه های نهضت ملی مسکن چه می شود؟


به گزارش مانیبان، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه امسال میزان حمایت ها و کمک ها برای تحویل بیشتر واحدهای مسکونی تقویت می شود، اظهار داشت: تامین مسکن در اقشار محروم در سال 1402 نسبت به سال 1401 44 درصد افزایش داشته است. تصمیمات خوبی در این بخش گرفته شده و ما در تلاش هستیم تا تعداد مشاغل خالی را افزایش دهیم.

وی با اعلام سریعتر ساخت مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری، افزایش وام آن به 350 میلیون تومان و با بیان اینکه 670 هزار قطعه زمین برای مسکن روستایی تامین شده است، افزود: حدود 500 هزار واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن شهری گفت: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات در مسکن شهری بیشتر است، تصمیم بر این شد که قیمت کل کاهش یابد. مقرر شده است در مواردی که مردم در تامین مشکل دارند ابتدا تسهیلات بانکی را به پروژه ها تزریق کنیم تا شروع شود.

بذرپاش از زنجیره ضمانت نامه های بانکی در اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: در تبصره ماده 13 قانون بودجه تخصیص 200 همات برای مسکن مستضعفان، وام ازدواج و وام زایمان مصوب شد. ، گفت: مقرر شد بانک مرکزی ظرف یک هفته نسبت مسکن کمترین اقبال را از 200 قطعه ذکر شده در قانون بودجه تعیین کند تا این قسمت به طرح مسکن برای افراد کم برخوردار تزریق شود. در اسرع وقت. تزریق 400 میلیون تومان وام به هر پروژه باعث تسریع در ساخت مسکن به ویژه در بخش شهری می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا تابستان امسال زمین های تحویلی در بخش شهری و روستایی برای طرح ملی نهضت مسکن به 120 هزار هکتار می رسد، گفت: تا تابستان امسال زمین های تحویلی به نهضت ملی می رسد. از طریق طرح مسکن در مناطق شهری و روستایی به 70 هزار هکتار می رسد. به هزار هکتار می رسد. همچنین در بخش روستایی زمین در نظر گرفته شده برای 670000 قطعه حدود 50000 هکتار است.

وی تصریح کرد: در مجموع 120 هزار هکتار به ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی افزوده شده است و این بدون احتساب زمین هایی که در محدوده شهری در اختیار است، در شرایط فرسودگی و یا فرسودگی یا فرسودگی یا فرسودگی و یا بدون احتساب زمین هایی که در محدوده شهری در تملک است. اراضی روستایی دارای مالکیت


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا