اخبار روز

هزینه تعویض کارت شناسایی با روکش قرمز تغییر کرده است/هزینه جدید


به گزارش مانیبان به نقل از رتبه هشتم، تعویض شناسنامه سالانه بین 3.5 تا 4 میلیون ایرانی هزینه دارد. این آمار از سوی سازمان ثبت احوال در مورد تعداد متقاضیان تعویض شناسنامه در سال های اخیر اعلام شده و گفته است که تمامی شهروندان ایرانی هر چه سریعتر نسبت به تعویض شناسنامه قدیمی خود اقدام کنند.

هنوز تاریخ دقیقی برای مهلت اخیر سازمان ثبت احوال برای مبادله شناسنامه های قدیمی تعیین نشده است، اما با توجه به نرخی که این سازمان برای امسال در نظر گرفته است، هزینه تعویض شناسنامه قدیمی و تبدیل آن به شناسنامه جدید 50 است. هزار تومان.

هزینه صدور شناسنامه برای نوزاد امسال 40000 تومان; تا زمانی که درخواست دریافت شناسنامه در مهلت قانونی داده شود. مهلت قانونی دریافت شناسنامه 15 روز است و پس از این مدت در صورتی که والدین نوزاد ظرف سه ماه درخواست شناسنامه کنند باید 45 هزار تومان بپردازند. هزینه صدور شناسنامه پس از سه ماه تولد به 55 هزار تومان افزایش می یابد.

هزینه صدور شناسنامه جدید در سال جاری 50 هزار تومان است و اگر به هزینه های سازمان ثبت احوال نگاه کنید، این هزینه نسبت به سال گذشته تفاوتی ندارد. حال در صورت مفقود شدن مجدد شناسنامه جدید 100 هزار تومان بابت صدور شناسنامه جدید و اگر برای بار سوم اقدام به شناسنامه جدید کنید این بار مبلغ 150 هزار تومان خواهد بود. از مرحله سوم به بعد هزینه صدور شناسنامه بالغ بر 350000 تومان می باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا