اخبار روز

پرداخت وام های دولتی به دریافت کنندگان یارانه

وی با بیان اینکه برای تسهیلات صندوق تا سقف 10 میلیون تومان کارمزدی دریافت نمی شود، ادامه داد: برای تسهیلات بالای 10 میلیون تومان فقط یک بار 3 درصد به عنوان کارمزد دریافت می کنیم. جریمه های عدم وصول و تأخیر اقساط نیز همچنان اعمال می شود و جریمه دیرکرد اقساط دریافت نمی کنیم.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد سپرده گذاران صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در حال حاضر در مجموع 10 میلیون نفر به عنوان سپرده گذار در این صندوق حساب دارند و از خدمات آن استفاده می کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه عماد ولایت یادآور شد: ما بزرگترین شبکه قرض الحسنه را در کشور داریم و نه تنها به جامعه هدف خدمات شخصی ارائه می کنیم، بلکه یکی یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم خدمات الکترونیک را توسعه دهیم. امسال سه سرویس جدید به بازوی دیجیتال صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اضافه می شود.

عاشوری گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، تمامی پیام های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از طریق شمارش SQEV ارسال می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امامت ولایت در معرفی عملکرد سال 1402 گفت: در حوزه اخذ ضمانت نامه ها تسهیلاتی صورت گرفته و در سال گذشته درصد معوقات وام به کمتر از یک درصد کاهش یافته است.

عاشوری ادامه داد: بر اساس بودجه 1402 باید 4500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کردیم که به سختی مدیریت شد، با افزایش منابع حدود یک میلیارد تومان مواجه شدیم و این عامل باعث شد بیش از سقف تعهد پرداخت کنیم. سال گذشته

وی مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را حدود 5300 میلیارد تومان برای 270 هزار فقره اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان پرداختی تسهیلات با 3756 میلیارد تومان برای 215 هزار و 806 فقره در بخش تسهیلات افتتاحیه پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: در این مدت 931 میلیارد تومان برای فرصت های شغلی و 591 میلیارد تومان تسهیلات مسکن از جمله خرید، ساخت و تعمیر مسکن پرداخت شده است.

عاشوری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از ابتدای فعالیت صندوق تا سال گذشته مجموع تسهیلات پرداخت شده 20700 میلیارد تومان معادل 2250000 فقره بوده است. با این وجود بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در حوزه افتتاحیه با 13 هزار و 338 میلیارد تومان به مبلغ یک میلیون و 806 هزار فقره است.

وی افزود: در این مدت 4 هزار و 590 میلیارد تومان برای موسسات کاریابی، 2 هزار و 400 میلیارد تومان برای موسسات مسکونی و 372 میلیارد تومان برای موسسات فرهنگی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کرز الحسنه امداد ولایت گفت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به بانک ها، موسسات اعتباری و صندوق های کرز الحسنه که سپرده های مالی نزد بانک مرکزی را تضمین می کنند، پاداش سپرده قانونی پرداخت می کند. صندوق کرز الحسنه امامت ولایت در سال 1402 مبلغ 5 میلیارد و 900 میلیون تومان از همین مرجع دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 96 تا 1402 بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی بانک مرکزی بابت سپرده تکلیفی استان به صندوق قرض الحسنه پرداخت شده است.

پرداخت 106 میلیارد وام به مددجویان کمیته امداد

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه عمد استان خراسان جنوبی از پرداخت بیش از 106 میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه به صندوق امداد استان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، علیرضا گرامی نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به ارزش 105 میلیارد و 988 میلیون تومان در استان قرض الحسنه امداد استان خراسان جنوبی 501 فقره تسهیلات تفکیک شده است. 17 هزار و 428 میلیارد تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی و 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به هزار و 161 نفر پرداخت شد.

رئیس شعب قرض الحسنه امداد استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این مؤسسات، 5 هزار و 147 مؤسسه اشتغالزایی به ارزش 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 مؤسسه فرهنگی از جمله کمک بلاعوض برای آموزش دانش آموزان وجود دارد. 5 هزار و 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شد

وی ادامه داد: این صندوق با هدف جمع آوری و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک سو و رفع نیازهای همشهریان از سوی دیگر گامی رو به جلو در حوزه پولی و پولی برداشته است. فعالیت های مالی با نیت خیریه و خیریه و خیرین می توانند در این صندوق حساب قرض الحسنه افتتاح کنند. پرداخت تسهیلات به نیازمندان علاوه بر پاداش معنوی، به کوتاه شدن صف اقشار آسیب پذیر در دریافت وام قرض الحسنه کمک می کند.

ارائه 13000 خدمات مشاوره تخصصی به مشتریان در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمات مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد.

جمشید سرخی گفت: بهره مندی همه اقشار جامعه از طریق حمایت از خدمات مشاوره، لازمه رشد روانی و اجتماعی آنان است و ارائه خدمات مشاوره ای با کیفیت به خانواده های تحت حمایت در اولویت برنامه های این سازمان است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: 7 معاون مشاور و 11 مشاور برون سپاری وظیفه ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای به خانواده های تحت حمایت را بر عهده دارند.

سرخی با بیان اینکه بیشترین مشکلات مراجعان در حوزه مشاوره مربوط به مشکلات خانوادگی و ازدواج، ارتباطی و آموزشی است، اضافه کرد: در سال گذشته 13 هزار و 426 جلسه مشاوره در قالب مشاوره فردی و گروهی انجام شد که از نتایج مثبت آن می توان به ازدواج مجدد اشاره کرد. از 103 زن مطلقه و فوت ولی مجاز برای ازدواج مجدد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره صحیح و به موقع در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: 69 نفر از مددجویان آسیب دیده اعتیاد پس از دریافت خدمات مشاوره ای ویژه و تشویق آنها به ترک اعتیاد به مراکز مربوطه معرفی شدند و اکنون در حال بهبودی هستند. به دریافت خدمات مشاوره برای کمک به جلوگیری از وقوع مجدد آسیب برای آنها ادامه دهید.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات مشاوره تخصصی روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا